Dream Vacation on a Paradise Island in Malaysia || Wymarzone wakacje na rajskiej wyspie w Malezji

This year my summer vacation was different than usual. Instead of going for a few weekend trips around Europe, me and my husband decided to go on big Asia adventure. We treated this trip as our proper honeymoon because even though we got married 3 years ago, we didn’t celebrate it until now. We went to Malaysia (Kuala Lumpur, Penand Island, Redang Island), Singapore and Dubai so as you can imagine we travelled a lot and we’ve seen many interesting places. We made sure to balance sigthseeing and relaxing, and the trip turned out to absolutely amazing. Today I would like to tell you more about my first time being on a tropical island – Redang Island in Malaysia, where we spend a few days in The Taaras Beach and Spa Resort. The sand on the beach was soft and warm, the temperature of the water was just perfect, and the water itself was so clear that you could see a lot of colorful tropical fish and huge turtles while just swimming around. I tried snorkeling for the first time and I absolutely loved it! The island was an ideal place to relax, recharge batteries and spend time in nature. It was a peaceful environment, full of beautiful plants and animals like squirrels, monkeys, fruit bats and monitor lizards. I enjoyed every minute there and I am looking forward to visiting Asia again in the future! As you can see in the pictures below, Meeshell Mermaid liked this vacation a lot too ; )

***

Moje tegoroczne wakacje były inne niż zazwyczaj. Zamiast kilku weekendowych wycieczek po Europie, razem z mężem zdecydowaliśmy się wybrać w podróż do Azji. Ta wyprawa miała dla nas wyjątkowy charakter, ponieważ była to nasza długo wyczekiwana podróż poślubna (pobraliśmy się trzy lata temu). Pojechaliśmy do Malezji i byliśmy w Kuala Lumpur, na wyspie Penand i na wyspie Redang, a następnie wybraliśmy się do Singapuru, a później odwiedziliśmy Dubaj. Jak się zapewne domyślasz dużo zwiedzaliśmy, ale także znaleźliśmy czas na wypoczynek i o tym właśnie chciałabym Ci dziś opowiedzieć. W Malezji miałam okazję po raz pierwszy znaleźć się na tropikalnej, rajskiej wyspie Redang, gdzie spędziłam kilka dni we wspaniałym hotelu The Taaras Beach and Spa Resort. Na plaży piasek był drobny i delikatny, temperatura wody perfekcyjna, a sama woda tak przejrzysta, że z łatwością można było obserwować pływające przy brzegu kolorowe rybki i żółwie. Po raz pierwszy uprawiałam snorkeling i bardzo mi się to spodobało! Ta wyspa to idealne miejsce na odpoczynek i spędzanie czasu na łonie natury. Otoczenie było spokojne, piękne, pełne tropikalnych roślin i zwierząt takich jak wiewiórki, małpy, owocożerne nietoperze i warany. Świetnie się tam bawiłam i z pewnością chętnie wybiorę się do Azji na kolejną wyprawę! Jak widać na poniższych zdjęciach, Meeshell Mermaid też podobały się te wakacje ; )